Egy ilyen sikeres szériától várható volt, hogy a szórakoztatás minden részébe be akar törni és éppen ezért majd 10 év csend után megjelent a “hogwarts legacy” (Roxfort öröksége ) című játék. A szoftver az 1800-as évek Angliájába helyezi a játékost, (szóval majdnem száz évvel a Harry Potter cselekménye előtt) aki éppen most készül Roxfortba menni.
Természetesen a játék töretlen sikernek örvend még mindig, de borsos árának (az alap játék megjelenésekor majd’ 20 ezer forintba került, a deluxe kiadás pedig már a 30 ezer forintot karcolgatta.) nagyon nagy lett az igény arra, hogy “5 ujjas leárazás” legyen rá. Nagyon gyorsan jött a reakció egy “Empress” nevű (feltehetőleg) orosz hacker, aki azt állította, 1 hét elég neki és ingyenesen letölthetővé és játszhatóvá teszi a játékot. De Empress egy problémába ütközött: A játékot denuvoval védték. De mi az a denuvo?
Denuvo
A denuvo, vagy teljes nevén Denuvo anti-temper software egy másolásvédelem szoftver, amit a Sony digitalworks hozott létre. (illetve az első változatot még a denuvo nevű cég, de a sony megvásárolta a szoftvert és a szervezetet is.) Megjelenése óta rengeteg játékot védtek le vele a kiadók, annak reményében, hogy a különböző hackercsoportok munkáját megnehezítsék. A szoftver működését senki se tudja, csak az ott dolgozok és ez teszi nehézzé a megkerülését. Az egyik legelterjedtebb teória, hogy a denuvo folyamatosan kódolja és dekódolja magát, ezzel nagyon nehézzé válik megszüntetni a programból. Természetesen ezzel az is jár, hogy a denuvo rengeteg nyersanyagot használ fel a számítógépből és ezzel a játék teljesítménye is romlik. Természetesen a denuvo nem feltörhetetlen, ezt a szoftver gyártói is kijelentették. Renegeteg játék és szoftver létezik, ami denuvoval lett ellátva, mégis meghackelték őket.
Számomra ez az egész téma nagyon érdekes. Mind a két oldalnak (a kalózkodás mellett és ellen) vannak nagyon jó érvek. Egyrészt, a mai világban nem veszünk játékokat, inkább béreljük őket. Az interneten keresztül vásárolunk kulcsokat és azokat használjuk az felhasználóinkhoz (pl: steam, origin, epic games stb...) de mi történik, ha elveszítjük a
belépést a fiókunkhoz? Viszont az is igaz, hogy ezek a szoftverek sok embernek a munkájából áll és ők, mint a színészek/producerek/operatőrök/dramaturgok stb... az eladásokból kapják a fizetésüket. Amikor letöltünk egy játékot, ezeknek a nagytudású szakembereknek a fizetésén látszik meg.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése