Manapság az ember már sokféle streaming platformból választhat, hogy melyikre szeretne előfizetni. De amennyi előnyük van ezeknek a platformoknak, mindegyiknek megvan a hátulütője is, például az előfizetés drágulása vagy hogy egy bizonyos sorozatot elkaszálnak 2 évad után (pl. a Netflixen) vagy épp a hang és/vagy felirat nyelvi korlátozottsága.
SkyShowtime
Manapság az ember rengeteg online streaming platform közül válogathat, abból az egyik újdonság a SkyShowtime, ami Magyarországon újkeletűnek számít, ugyanis csak 3 hónapja van jelen. Az elképzelés szerint több más szórakoztatóipar cég tartalmát veszi egy kalap alá, de a gyakorlat valójában sokkal kiábrándítóbb; abból a kevésből, amit fel tud mutatni, csak kb. 10% értékelhető tartalom szempontjából. Az 1000 Ft/hós előfizetéssel is csak azok járnak jól, akik egyben akarják látni a Taylor Sheridan-univerzumot, és nem pedig a TV-ben reklámokkal teletűzdelve akarják végignézni pl. a Yellowstone-t, a Mayor of Kingstownt és kábé mindent, ami ebből a nagy sikerű sagából előkerül a jövőben. Elsőre nem tűnik különbnek a többi streamingszolgáltatótól, csak minimálisa hasonlít egy olyan portálra, ami a felhasználó bankkártyaadataira hajt. A szükséges regisztráció és az email jóváhagyása után avatart kell választani, ami többek között a Spongyabob, A hivatal vagy épp a Chucky-sorozat karaktereiből áll. A súgóból az derül ki, hogy egyszerre 3 eszközön futtatható a streamelés, illetve hogy dolgoznak egy, a látássérülteknek készülő narráción.
Dráguló előfizetések
Az infláció hatására az online streamingszolgáltatók is kénytelenek voltak emelni a havi előfizetéseiken, de spórolni is lehet rajta. A Netflix és az Apple 2-2 dollárt emelt, míg a Disney+ 3 dollárt emelt a havidíjon olyan külföldi országokban, ahol gyakorlatilag mindegyik globális streamingszolgáltaó megtalálható, így ezeken a helyeken már megfigyelhető a platformok közötti versengés az havidíjak között.
Ez egyébként előre megjósolható volt: egy piaci elemző szerint hamarosan "a földrablás a végét járja", ez azt jelenti, hogy ha az emberiség kiharapta a saját részét a közönségből, akkor a befektetőknek is mutatniuk kell valamit-pl. az emelkedő bevételek vagy a csökkentő költségek formájában. Ezt a költségcsökkentő utat eddig csak az HBO Max merte meglépni(meg is lett az eredménye abból a szempontból, hogy olyan sorozatokat kaszáltak el, mint a Westworld vagy a The Nevers), de a profitot pl. reklámokkal tudják feljebb tornázni.
A Prime szeptember 15-től érvényes drágulása jellemzően havi egy euróval fog többe kerülni, míg éves szinten minden további változtatás nélkül az alábbi országokban a következőképpen fog emelkedni százalékos arányban: az Egyesült Királyságban 20%-os, Franciaországban 43%-os, Németországban 30%-os, Olaszországban 39%-os, Spanyolországban pedig szintén 39%-os emelkedés várható.
Úgy néz ki, már nem a Disney és a Netflix lesz a streaming csúcsán, ugyanis a Warner Bros. Discovery bejelentette a Max névre hallgató új streamingszolgáltatást, amely új tartalmakkal taszítaná le a Netflixet és a Disney-t a trónról. A streamingóriás az eddigi költségcsökkentés és a tartalmak törlése után bejelentette, hogy május 23-án útnak indítja a Max-ot, ami kombinálja az HBO Max szórakoztató és a Discovery reality műsorait, emellett a gyerekeknek is kedveznek majd a kínálattal.
A túlszárnyalás érdekében a stúdió igen gazdag tárházát is használni fogják, új és minőségi tartalmakat ígérnek(pl. J.K.Rowling Harry Potter-könyveire épül egy sorozat), illetve az HBO-s tartalmak is helyet kapnak a listán, mint pl. az Utódlás vagy a The Last of Us. Mielőtt feltöltik ezeket a platformra, előbb a nagyközönség láthatja őket a mozikban, hagyományos módon.
Reklámokkal együtt havi 9,99 dollár lesz az előfizetés, a Max Ultimate 19,99 dollár lesz havonta reklámok nélkül és 4 streamingszállal. Egy csomag megtartja a 15,99 dolláros HBO Max-árazást, így a már meglévő előfizetőknek elvileg nem lesz okuk lemondani az előfizetést, ugyanis ugyanazért az árért több tartalmat kapnak. A Warner Bros. reményei szerint a Max-nak 2025-re 130 millió élőfizetője lesz.
Új funkció-jobb minőség
Jelenleg az Amazon Prime Video a legolcsóbb streaming szolgáltatás Magyarországon, ami most egy új funkciót kapott, és ez sokaknak lehet jó a párbeszédek jobb megértésében, ugyanis az akciófilmek és a sorozatok sem kivételek az alól a tény alól, hogy a háttérzaj vagy a zene elnyomja a szöveget, így a felhasználó kénytelen feltolni a hangerőt vagy épp feliratot kapcsolni hozzá a párbeszéd megértése érdekében. Ennek a funkciónak azok fognak örülni, akik előfizettek az Amazonnak a Magyarországon is elérhető szolgáltatására, a Prime Videora.
Az üzemeltető nemrég bemutatta a Dialogue Boost nevezetű funkciót, amely azt a célt szolgálja, hogy feljebb viszi a beszéd hangerejét az olyan részeknél, ahol az esetlegesen előforduló háttérzajok zavarják a beszéd érthetőségét. Ez a funkció két hatásfokot kínál (közepes vagy magas), amelyeket a tartalmak lejátszása közben van lehetősége a felhasználónak aktiválni a nyelv és felirat kiválasztására létrehozott almenüpont alatt. A jó hír az, hogy ez az új funkció minden általa támogatott eszközön (mobil, TV, web) élvezhető, a rossz hír viszont az, hogy csupán angol nyelven működik és csak néhány kiválasztott tartalommal.
Az Amazon azt ígéri a felhasználóknak, hogy még az idei év során folyamatosan bővíteni fogják a Dialogue Boost-kompatibilis tartalmak körét, más nyelvek támogatásáról azonban még nem esett szó.
Forrás:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése