keresés

2023. május 26., péntek

Újítások a streaming szolgáltatásokban

   Az elmúlt években a videó streaming, a szórakozás szerves részévé vált. A felhasználók ma már rengeteg szolgáltató közül választhatnak az ízlésüknek megfelelően. A szolgáltatóknak jócskán meg kell küzdeniük a felhasználókért, a verseny pedig egyre kiélezettebb a közöttük. A szolgáltatók a minél nagyobb bevételszerzés érdekében számos újdonsággal állnak elő.


Netflix:

Egyre népszerűbb a reklámokkal dúsított Netflix csomag:

    A Netflix 2022 novemberében indította el a 6,99 dollárba kerülő, legolcsóbb előfizetői csomagját, ami ellenben reklámokat tartalmaz. A Basic, with ads (Alap, reklámokkal) nevű csomagban a 15-30 másodperces hirdetések a műsorok előtt, illetve közben jelennek meg. Habár eleinte úgy tűnt nem lesz népszerű az előfizetés, a közleményekből kiderült, hogy a vártnál jóval többen választották ezt az alternatívát.

    A Netflix előfizetők száma az elmúlt évtizedben folyamatosan növekedett, ezért meglepő lehet a hirtelen jött fogyatkozás. A cég júliusi közleménye szerint "a második negyedévben a társaság által várt 2 milliós visszaesés helyett 970 ezerrel csökkent a fizetős szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek száma". A csökkenésnek több oka van, az első, hogy a havi díj ára folyamatosan növekszik. A második, hogy a versenytársak alacsonyabb árakon kínálják szolgáltatásaikat. "A Netflixtől az Egyesült Államokban és Kanadában 1,3 millió előfizető, Európában pedig 800 ezer pártolt el, Ázsiában azonban 1,1 millió új ügyfelet szerzett." Az előfizetők fogyatkozásának hatására jelentették be, hogy jön az olcsóbb, reklámokat tartalmazó csomag. 

    A Bloomberg beszámolója szerint a Basic, with ads elérte az egymillió aktív felhasználót az Egyesült Államokban. Az első pár hét nem hozott annyi nézőt mint amennyit vártak, de ez a népszerűtlenség  nem tartott sokáig. 500 %-os felhasználói növekedést mutatott az első hónapban, és további 50 %-ot a másodikban. 

   A kezdetekben nehezen induló szolgáltatásról több pletyka is megindult, és annak ellenére, hogy hírdetések eddig még nem hoztak jelentősebb növekedést a Netflix számára, a menedzsment megnyugodhat. A hírdetők derűlátóak, úgy tűnik, hogy a Netflixnek sikerül hoznia az ígért reklámmegtekintéseket.  Ez bámulatos eredmény, főképp, hogy kevesebb mint egy év alatt építették fel ezt az üzletágat. Az elemzők attól tartottak, hogy sok jelenlegi ügyfél fogja az új, olcsóbb csomagot választani, de ahogy a Netflix várta is, a regisztrálók többsége új vagy visszatérő ügyfél.


YouTube:

  2021-ben a YouTube-nak 2,5 milliárd aktivitást mutató felhasználója volt, akik közül 50 millióan rendelkeztek előfizetéssel. 2022-es nyári adatok szerint ez a szám már, több mint 2,6 milliárd volt. Egy év alatt sikerült 30 millió előfizetőt szerezniük, így a YouTube Premium és a YouTube Music előfizetések száma elérte a 80 milliót. Az előfizetésekből lényegesen nagyobb bevétel származik, mint azokból akik reklámokkal használják YouTube-ot, ezért a cég  az eddigi hirdetésmentes videónézés mellett más extrákkal egészíti ki szolgáltatását.

    Az előfizetők számára további 5 funkcióval fog bővülni a szolgáltatás. Az egyik ilyen újdonság, hogy a félbehagyott videók onnan folytatódnak, ahol abbamaradtak, akár más eszközről nézve is. Ilyen lehetőséget streaming szolgáltatások is ajánlanak, mint mondjuk az HBO Max.

   Először iOS-re érkezik, a február óta tesztelt 1080p felbontású, továbbfejlesztett bitrátájú változat. Ezzel a videóknak sokkal élesebb és tisztább lesz a képe, ami főleg a sok részletet tartalmazó és a  gyorsan váltakozó tartalmaknál észrevehető. Természetesen a videómegosztót ingyen használok számára továbbra is elérhető lesz az alap 1080p-s felbontás.

   Az Androidon már elérhető funkció nemsokára iOS-en is elérhető lesz. FaceTime-on keresztül, SharePlay segítségével elérhetővé válik az iOS-osok számára, hogy a felhasználók egyidőben, közösen nézhessenek videókat. Androidon ez a funkció a Google Meet használatával érhető el. Videónézést csak az előfizetők indíthatnak, de azok is becsatlakozhatnak, akik nem rendelkeznek prémium előfizetéssel.  

   Újdonság a sorbanállási funkció, amire PC-n eddig is volt lehetőség, azonban telefonon csak az előfizetők használhatják. Ez lehetővé teszi, hogy lejátszási listát hozzunk létre azokból a videóból,  amiket megszeretnénk nézni.   

   Egy másik újdonság az intelligens letöltés. Ez a funkció autómatikusan a könyvtárba helyezi a javasolt videókat és, ha az eszköz WiFi-hez csatlakozik, akkor letölti azokat, offline megtekintéshez. Ez ideális lehet utazások során, vagy ha nem rendelkezünk internetkapcsolattal. 


HBO Max:

   Tavaly áprilisban egyesült a WarnerMedia és a Discovery, és létrejött a Warner Bros. Discovery. Magába foglalja a WarnerMedia és a Discovery valamennyi szórakoztató, sport, hír és dokumentum jellegű tartalmait és részlegeit, például a Discovery's Channelt, a DC-t, a HBO-t, a TLC-t, a Cartoon Network gyerekcsatornát, és még sok további elemet.

  Az 2022 márciusában indult el Magyarországon az HBO Max, és most kicsit több mint egy évvel később újabb változások fognak bekövetkezni. Az Egyesült Államokban május 23-átol nem HBO Max néven, hanem csak simán Max néven fog működni a szolgáltatás. A név változás mellett tartalombővülésre is lehet számítani. Minden hónapban 40 új tartalommal fog bővülni a kínálat. Magyarországon a változások 2024-ben látnak napvilágot.

Három változatban lesz elérhető:

  • A Max Ad-Lite egy hónapra 9,99 dollárba, egy évre pedig 99,99-ba kerül. Az előfizetők egyszerre két készüléken nézhetik a tartalmakat, legfeljebb 1080p-s felbontásban, 5.1-es hanggal. Nem tölthetik le a filmeket, sorozatokat, műsorokat, illetve a reklámokat el kell viselniük.
  • A Max Ad Free egy hónapra 15,99 dollárba, egy évre pedig 149,99-be kerül. 30 tartalom letöltésére van lehetőség, illetve a tartalmakat reklámok nélkül nézhetik. Itt is egyszerre két készüléken nézhetik a felhasználók a tartalmakat, legfeljebb 1080p-s felbontásban, 5.1-es hanggal.
  • A Max Ultimate Ad Free pedig 19,99 dollárba kerül havonta vagy évre 199,99 dollárba, párhuzamosan négy eszközön használható, 4K-s felbontást, Dolby Atmos hangot, és 100 tartalom letöltésének lehetőségét kínálja.


Források:

Netflix:


YouTube:

HBO Max:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése