Arató András története
A világhírűvé vált mém, Hide the Pain Harold születése egy egyszerű stockfotós alkalomból született. A róla készült képek később megjelentek az interneten és az "internet népe" elkezdte használni ezeket a képeket, vicces feliratokkal ellátva őket. Arató csak hónapokkal később vette észre, hogy a képek így kezdtek terjedni. Eleinte el akarta távolíttatni őket, de hamar rájött, hogy ez nem fog működni, így eldöntötte, hogy együtt él a mémmel. Így született meg Hide the Pain Harold 3D-ben is. Azóta Arató számos médiamegjelenésen vett részt és a közösségi médiában is gyakran posztol, növelve ezzel népszerűségét.
Mém vagyok, nem influenszer
Arató egy olaszországi fesztiválon vett részt, ahol egy "I am a meme not an influencer" (mém vagyok és nem influenszer) feliratú pólóban jelent meg. Az erről készült fotót pedig feltöltötte a közösségi médiás felületeire. Miért gondolhatta Arató, hogy erre az egyértelmű kijelentésre szükség van? Természetesen Arató kamatoztatja a hírnevet, ami szerzett és ennek okán szerepelt már egy videóklipben, reklámokban, de még TedX-en is részt vett. Ezek egy része természetesen nem ingyen történt, így beleeshet az influenszer kategóriába, aki pénzért vállal reklámposztokat vagy médiamegjelenéseket. Ez azért is fontos lehet, mert az ún. organikus elérések száma jelentősen csökkent az utóbbi időben és Arató magas követői létszáma segíthet ilyen elérések növelésében. Arató esetében azonban az a jelentős különbség, hogy ő nem elsősorban a közösségi médiás #reklám posztolásban ügyködik, hanem a mémmé válásból igyekszik a legtöbbet kihozni, mivel már kitörölhetetlenül összenőtt Arató András és Hide the Pain Harold.
Arató egy olaszországi fesztiválon vett részt, ahol egy "I am a meme not an influencer" (mém vagyok és nem influenszer) feliratú pólóban jelent meg. Az erről készült fotót pedig feltöltötte a közösségi médiás felületeire. Miért gondolhatta Arató, hogy erre az egyértelmű kijelentésre szükség van? Természetesen Arató kamatoztatja a hírnevet, ami szerzett és ennek okán szerepelt már egy videóklipben, reklámokban, de még TedX-en is részt vett. Ezek egy része természetesen nem ingyen történt, így beleeshet az influenszer kategóriába, aki pénzért vállal reklámposztokat vagy médiamegjelenéseket. Ez azért is fontos lehet, mert az ún. organikus elérések száma jelentősen csökkent az utóbbi időben és Arató magas követői létszáma segíthet ilyen elérések növelésében. Arató esetében azonban az a jelentős különbség, hogy ő nem elsősorban a közösségi médiás #reklám posztolásban ügyködik, hanem a mémmé válásból igyekszik a legtöbbet kihozni, mivel már kitörölhetetlenül összenőtt Arató András és Hide the Pain Harold.
Források: Hide The Pain Harold, a legismertebb magyar: Én mém vagyok, nem influenszer, rtl.hu, 2023. április 24.
Are The Days Of Organic Social Media Reach Over?, forbes.com, 2023. április 27.
Kép forrása: Angol nyelvű Wikipédia (a képhez fűződő jogok a jogtulajdonosnál vannak)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése